Facebook vs Youtube - Dijital Pazarlama Uzmanı

Facebook vs Youtube

mm

Selam dostlar bugün sizlerle Facebook ve Youtube arasında başlayan internet dünyasının canı ciğeri olan video alanını tartışacağız beraber. Ben bu tartışmama Kavga Büyüyor adını vermek istiyorum.

Kavga Büyüyor!

Facebook ve Youtube arasında ki soğuk savaş her geçen gün büyüyor. Bana göre bu savaş sadece Facebook tarafından gerçekleşiyor, Youtube cephesi yani Google’ın pek umrun da değil gibi. İlk olarak 6 ay önce Facebook sayfa ve gruplarda Youtube linklerinin gösterimine erişim koymasıyla başladı. Bu olay ileride Facebook’un video sektörüne gireceğini gösteriyor gibi bir izlenim yapmıştı herkes de. Tabi ben Facebookdan daha fazlasını bekliyordum.

Facebook kurucusu ve şuan büyük hisse sahibi olan Mark Facebook’un çok daha fazla sektöre hitap edeceğini ve ticari boyutun artacağını dile getirmişti. Bu söylem sonrasında bir çok yenilik geldi Facebook’a. Gruplarda ticaretin başlaması, sayfaların daha fazla güvenilir hissiyatı vermesi için çeşitli uygulamalar. Messenger üzerinden anında para gönderme ve 2 adımda doğrulama gibi özellikler geldi. Bu büyüme bize gösteriyordu ki Facebook burada durmayacak. Ve bu durdurak bilmeyen yeniliklere kısa zaman önce video player güncellemesi ile Youtube savaşı resmen ilan edildi.

Otomatik video oynatma kullanıcıya ait bir çok video özelliği eklendi. Tasarım olarak Youtube benzeyen bir tasarım kullandılar, saydam sade ve göz yormayan bir tasarım. Ve artık arkadaşlarımı izliyorum panelinde beğenilen, yorum yapılan gönderiler dışında. İzlenen videolarda çıkmaya başladı. Ve artık bir videoyu izliyorsanız beğenmenize yorum yapmanıza gerek duymadan arkadaşlarınıza görebiliyor. Enes Usta adlı arkadaşın şu videoyu izledi ve buda videonun daha hızlı yayılmasına olanak sağladı.

Takdir edersiniz ki Youtube ve Facebook arasındaki kitle çok farklı. Youtube orta yaş ve gençlere hitap ederken. Facebook her kesime hitap ediyor gerek oyunları olsun sayfalar ve etkinlikler dahil. +7 yaş ile +85 yaş arasında bulunan tüm insanlar Facebook kullanıyor. Ve doğal olarak videoda daha hızlı yayılıyor.  Şuan için Facebook videoları üzerinden para kazanamıyor olsak ta yakın zamanda geleceğini düşünüyorum.

Tabi Facebook bunları yaparken Youtube cephesi de boş durmuyor. Youtube playerın yenilenmesi sonrası 360 derece video yayını ve çoklu pencere video yayını başlattı. Youtube bir video sitesi olmaktan çıkıp bir para kazanma sitesi olmaya başladı. Kullanıcılar video yükleyerek kitle oluşturabilir ve para kazanabilir. Eskiden sadece reklam gelirleri ile para kazanılırken şimdi videolarınızı ücretli yapabilir ve bağış alabilirsiniz. Bu başlattığı adımlar ile Youtube bir çok şirkete savaş açmış bulunuyor. Sanırım video sektörü her geçen gün dahada karmaşık bir hale gelecek. Youtube’un bu savaştaki yerini bir sonraki yazımda tartışmak üzere esen kalın.

Hakkımda

Yazılım mühendisliği, grafik tasarım ve fotoğrafçılık okumuş. Dijital Pazarlama Uzmanı. Araştırmayı ve öğrenmeyi seven, başarıyı arzulayan. Din ve Bilim meraklısı, vaktini sürekli eğitime harcayan. Eğlenceli ve sevecen. Aktif olarak 7 yıldır İnternet dünyasında olan. Müzikten asla vazgeçemeyen yengeç burcu ve karıncadan korkan grafiker aynı zamanda yazılım uzmanı.