Renk Psikolojisinin Markalaşmaya Etkileri - Dijital Pazarlama Uzmanı

Renk Psikolojisinin Markalaşmaya Etkileri

Kaynak

Bu içerik Dijital Ajanslar tarafından oluşturulmuştur. İçeriğin orijinal haline buraya giderek ulaşabilirsiniz. İçerikle ilgili bir sorun, problem ve hata görüyorsanız. info@enesusta.com.tr adresinden bana ulaşabilirsiniz.

Renk psikolojisi; markalaşma, logo tasarımı ve günümüzün modern ticaret dünyasında hayati bir rol oynuyor.

Görsel bilgilerin %80’i yalnızca logolardan elde ediliyor. Her bir rengin hangi anlama geldiğini ve kullanılan renklerle hangi mesajın verildiğini anlamak için dikkatlice incelemek gerekiyor. Towergate Insurance’ın hazırladığı infografik, 520 markanın logolarını analiz ediyor. İnfografik, logolarda kullanılan renk seçimlerinin tüketicide hangi duyguları uyandırdığını gösteriyor.

mcdonalds-logo

Restoran kategorisinden Mc Donald’s’ı ele alalım. Kırmızı enerji veriyor, ilk bakışta göze çarpıyor ve bir yandan da açlığı çağrıştırıyor.  Subway logosundaki yeşil ise esenliği ve refahı temsil ediyor. Havayolu şirketlerinden United Airlines, logosunda mavi rengi kullanıyor. Güveni çağrıştıran mavi, aynı zamanda tüketicilerin ihtiyaç duyduğu bir alanı dolduruyor.

British Airways ise logosunda hem kırmızı hem de maviyi kullanıyor. Logodaki kırmızı, bu sektör özelinde değer vermeyi ve sıcaklığı öne çıkarıyor. Giyim ve aksesuar kategorisindeki Channel, siyah renk kullanımıyla ince zevkleri öne çıkarmayı hedefliyor. Moda dünyasında çok tutulan bu rengi zarafetin bir simgesi olarak görüyor. Vans ise logo tasarımında çoğu insan tarafından çekici ve tutkulu bir renk olan kırmızıyı kullanarak tüketicilerin akıllarında yer ediniyor.

Toyota-Logo

Otomobil endüstrisine geldiğimizdeyse metalik gri kullanımının yaygın olduğunu görüyoruz. Toyota logosundaki metalik gri, kaliteyi simgelerken yüksek kalitedeki işçiliği ve lüksü vurguluyor. Audi de logosunda metalik grinin yanında kırmızı kullanıyor. Kırmızı, pembenin verdiği feminenlikten uzaklaştırırken güç ve dayanıklılığı yansıtıyor. Logosunda mavi ve beyazı kullanan Volkswagen ise maviyle güvenilirliği öne çıkmak istiyor ve bu rengin sakinleştirici etkisiyle tutarlı yönünü hissettiriyor.

İnfografikte yer alan endüstriler:

  1. Restoranlar
  2. Bankacılık
  3. İçecek
  4. Havayolu
  5. İletişim Araçları
  6. Bilgisayar Hizmetleri
  7. Tüketici Elektroniği
  8. Giyecek ve Aksesuar
  9. Otomobil – Kamyon Üreticileri
  10. Yayın ve Kablolu TV
  11. Tüketici Finansmanı
  12. Alışveriş Merkezleri
  13. Elektrik Kurumları
  14. Gıda İşleme
  15. İş Makineleri
  16. Ev Dekorasyonu
  17. Hotel ve Moteller
  18. Petrol ve Gaz
  19. Gıda Perakendecileri
  20. Eczacılık
  21. Yayıncılık
  22. Emlak
  23. Yazılım ve Programlama
  24. Özel Kimyasallar
  25. İletişim Hizmetleri
  26. Kurye

 

renk-psikolojisi-infografik