SEO Uyumlu İçerik Mi? Kullanıcı Uyumlu İçerik Mi? - Dijital Pazarlama Uzmanı

SEO Uyumlu İçerik Mi? Kullanıcı Uyumlu İçerik Mi?

mm

Arama motorlarının tek istediği şey kaliteli içeriktir. Çünkü Google bir bilgi kaynağı, dev internet ansiklopedisi olma misyonu ile bu yola çıkmıştır. Yapılan SEO işlemleri sadece bu içeriklerin Google botlarına daha hızlı ve özenli şekilde sunulması için ek yardımlardır. İçeriğinizi öyle bir hazırlamalısınız ki bir kullanıcı Google’da “x nedir” diye arattığında sizin sitenize girdiği vakit diğer sitelere girme ihtiyacı duymasın. Google bu konuda en çok şuna dikkat ediyor;

Kullanıcı hedef siteye girdiğinde oradan çıkıp aynı sayfa içerisindeki diğer sitelerde daha çok vakit geçirdi mi?

İşte içeriğin zenginliğini ayırt etmesi için Google botunun sitelere sorduğu kilit sorulardan birisi. Bu değerleri Google analytics aracılığıyla da ölçümleyebiliyoruz. Mesela siteden hemen çıkma oranını hepiniz duymuşsunuzdur. Burada olan oranlar eğer bir anda yükselmişse (%90 Hemen çıkma oranı gibi) Google o sayfada var olan içeriğin diğer sitelerden bir farkı olmadığını anlayabiliyor. Aynı zamanda sitede geçirilen süre de bu büyük etkenlerden birisidir, bir kullanıcı doğal olarak içeriği beğenmişse eğer sitede kalma oranı da artıyor ve bu Google botlarına sitede kaliteli bir içeriğin var olduğunu kanıtlıyor.

İnternetten satın alınan beş kuruşluk içerikler

İşte sırf bu nedenle içerik pazarlama sektörü gelişiyor. İnsanlar içeriklerinde görselliğe önem vermiyor ve internette tonla ücretli satın alınan boş makaleler bulunuyor. Web master forumlarında yazılan ücretli makalelerin hepsi internet üzerinde olan standart bilgilerin farklı dillerle anlatılmasıyla oluşan bilgilerdir. Size bir görsellik sağlamazlar sadece yazarlar algoritmayı aldattığınızı sanabilirsiniz, evet bir nebze aldatıyorsunuz ama Google sandığınızdan daha uyanık, bunun detaylarını can cankıran’ın web sitesinde bulabilirsiniz.

Gelelim asıl konumuza;

Profesyonel bir içerik için görselliğe önem verin!

Görsellik sitenizi çekici kılar, kişiyi edinmek istediği bilginin konusuna odaklar ve sizin de şuan buraya yazabileceğiniz onlarca maddeye etken olabilir. İnsanlar artık düz yazı görmek istemiyor çağ atladık, eskiden gazete kuponları ile alınan ufak yazılı ansiklopedilerde bile bazen fotoğraflara rastlayabiliyorduk şimdi ise makalenin ön görselini koyup geri çekiliyoruz hatta ve hatta onu da  çalıyor, Google’dan aldığımız görselin direk kopyalanmasıyla gerçekleştiriyoruz.  Bu nokta da da hiç bilmeden resmi kopyaladığınız alandan kopya yaparak googlea bir faul daha yapmış oluyoruz.

“Farklılık göstermezseniz farklı olamazsınız.”

Bir makalenin HTML İskeleti

İçerikler tabi sadece yazıldığı gibi kalmıyor aynı zamanda bu işin teknik kısmı da var örneklemek gerekirse; makale içerisinde h1, h2 gibi etiketlerin kullanımı ve bazı html kodlarının kullanılması gerekiyor.

Bir kitap okuduğunuzu düşünün kitabın bir ana başlığı ve alt başlıkları olur. Burada ana başlık H1 dir ve Google manteritesine göre bir içeriğin ne ile alakalı olduğunu içeriği oluşturan kişinin bota sunması gerekmektedir. Bot sırasıyla aşağıdakilere bakar;

  1. <title>
  2. Meta description
  3. <H1>
  4. H2 ve H3 kodları 1,2 ve 3 madde ile bağlantılı mı?
  5. İçerik ile yukarıdakiler ne kadar bağlantılı?

Burada Google botunun içeriğin anlattığı konuyla alakasını ölçebilmesi adına geliştirdiği stratejiyi görüyoruz

Bir içerik sayfası oluşturuyoruz!

Title kodumuz bu olsun: İnternet reklamcılığı mı Arama motoru Optimizasyonu mu? –

H1 olarak otomatik yine title’dakini çektiğimizi varsayalım

H2: Arama optimizasyonunun faydaları

Arama optimizasyonunun faydalarını anlatan bir içerik bu h2 kodunun altına gelir.

H2:İnternet reklamcılığının faydaları

İnternet reklamcılığının faydalarını anlatan bir içerik bu h2 kodunun altına gelir.

H3: Kıyaslama

İki seçeneği kıyaslayan bir içerik bu h3 kodunun altına gelir.

Yukarıda yaptığımız en önemli işlemlerden biri sürekli aynı kelimeleri değil konuyla alakalı yakın kelimeleri seçerek doğallık oranını arttırmak oldu. Eğer sürekli SEO kelimesini geçirseydik o makale Google spam içerik algoritması nedeniyle filtrelenecekti ve arama sonuçlarında üst sıralara çıkması çok zorlaşacaktı.

İçeriklerin zenginleştirilmesi konusunda schema.org mikrodatalarının mantığını da iyice bir kavramanızı öneririm.

SEO konusunda bu nice bilgileri edindiğim algoritmalar konusunda uzman Can Cankıran’a sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum. Eğer bu konu hakkında çok daha derin bilgiler edinmek istiyorsanız kendisini takip etmenizi öneririm. Ticari ortamlarda alıştığınız üzere reklam koksa bile reklam olmadığını belirtmemde fayda var.

Can Cankıran’ın SEO blogu için : http://www.cancankiran.com/blog

Hakkımda

Yazılım mühendisliği, grafik tasarım ve fotoğrafçılık okumuş. Dijital Pazarlama Uzmanı. Araştırmayı ve öğrenmeyi seven, başarıyı arzulayan. Din ve Bilim meraklısı, vaktini sürekli eğitime harcayan. Eğlenceli ve sevecen. Aktif olarak 7 yıldır İnternet dünyasında olan. Müzikten asla vazgeçemeyen yengeç burcu ve karıncadan korkan grafiker aynı zamanda yazılım uzmanı.